האיזור האישי שלי
כאן נרכז עבורך באופן אוטומטי את כל תחומי הלימוד שהתעניינת בהם בעת ביקורך באתר
הבחירות שלי
להכוונה מקצועית חינם השאר פרטים ונציגנו יחזרו אליך

מה אתם אוכלים לפני בחינות?

תזונה נכונה משפיעה על כל היבט בחיים שלנו וגם על התוצאות במבחנים. מומלץ להיערך לתקופת לימודים לחוצה בצורה נכונה מבחינת מצרכים במקרר ולשלב עד כמה שאפשר בין תזונה מאוזנת, שתייה מים וכמובן מנוחה

יורם לימודם | 28-05-2018 12:42:35
תזונה היא פקטור משמעותי בהשפעה על ביצועים, זיכרון ויכולת להפנים חומרי למידה. כתוצאה מכך, מה שאנחנו אוכלים בתקופת המבחנים מהווה סוג של "מזון למוח" וקובע במובן מסוים איזה ציון נקבל. הבעיה היא שרובנו נוטים להקל ראש בנושא התזונה, או לחשוב שעדיף להשקיע עוד כמה שעות בשינון של חומרי הלימוד במקום לקחת הפסקה ולאכול משהו מזין ובריא.
אנשי מקצוע מהאקדמיה גורסים שאת היממה האחרונה לפני המבחן צריך להקדיש לחזרה בלבד. רצוי להקפיד על שנת לילה מלאה לפני הבחינה, לקום שעתיים מראש כדי לתת למוח להגיע לשיאו המנטלי ולאכול ארוחה קלה ועשירה. ארוחה קלה תספק את האנרגיה שהמוח זקוק לה בשעת מאמץ ותסייע לשמור על רמת ריכוז גבוהה.

לגזור ולשמור: איסורים לתקופת הבחינות
את רשימת ההמלצות לתזונה בתקופת מבחנים כדאי להתחיל דווקא עם כמה איסורים. ראשית, זה בדיוק הרגע שבו תרצו להחליף את תחושת המרץ המיידית שמתקבלת ממשקאות מסוכרים בתחושת רוויה שנותנים לכם המים. שתיה של 10-15 כוסות מים ביום קריטית עבור הגוף שלכם ותעזור לכם להתמודד גם עם השעות הקשות.

שנית, כדאי שתבדקו מה אתם אוכלים לפני בחינות ותבצעו את ההתאמות הנדרשות מבחינת ממתקים ושוקולדים. הוציאו כבר עכשיו מהארון את כל החטיפים והרחיקו אותם מהישג יד. החליפו מתוקים בפירות ואכלו ירקות ב-5 צבעים מדי יום. שילוב בין פירות וירקות יוכיח את עצמו בתקופת המבחנים וימנע מכם תחושת עייפות בשיעורים ארוכים ומתישים. 
בנוסף, זכרו שמעלים את רמת הסוכר בדם באופן מהיר גורמים לירידה חדה שפוגעת בריכוז. זו הסיבה בגללה אכילת חטיף אנרגיה מתוק במהלך המבחן היא מיתוס בלבד, אלא אם נשארו 15 דקות אחרונות ואתם מרגישים אובדי עצות. 
pexels.com

המתכון לבחינה מוצלחת
ארוחת בוקר טובה ומזינה לפני הבחינה תמנע מכם להגיע עם בטן ריקה ולחוש חוסר ריכוז. מומלץ לבחור מכל רכיבי המזון המוכרים ולשלב בתפריט משהו מקבוצת הדגנים כמו לחם מקמח מלא, לחמנייה, פיתה מקמח מלא או דגני בוקר ללא תוספת סוכר. במקביל, כדאי לאכול מזון עשיר בחלבון אך להימנע ממאכלים עם הרבה שומן. 
עוד טיפ חשוב הוא פשוט לאכול משהו שאוהבים. בהקשר הזה לא משנה אם מדובר על פיצה עם עגבניות שרי, או על סלט שיש בו פלפל, מלפפון, גזר ובצל. המאכלים שתכניסו לבטן לפני הבחינה אמורים להעניק לכם גם סוג של תחושת סיפוק וביטחון. במידה ותגיעו למבחן רעבים, יהיה לכם קל יותר להתאזר בסבלנות טרם המענה על השאלות ולחשוב היטב על הפרטים הקטנים.

דבר עם יועץ לימודים
X
שירות אישי חינם
מחפש את מוסד הלימודים שהכי מתאים לך? השאר פרטים
באנר פירסומי